↑ Επιστροφή σε Διοίκηση

Επιστημονικά Υπεύθυνος

Σοφία Ηλιάδου-Τάχου

Ηλιάδου-Τάχου Σοφία

Γεννήθηκε το 1960 στη Φλώρινα, πόλη όπου κατοικεί μέχρι και σήμερα. Σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στον Τομέα Παιδαγωγικής της ίδιας σχολής και αναγορεύθηκε διδάκτορας του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής της Παιδαγωγικής Σχολής του ΑΠΘ. Έχει εκπαιδευτική εμπειρία από το 1981στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, από το 2000 στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και σήμερα υπηρετεί ως Καθηγήτρια στο ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας στο γνωστικό αντικείμενο «Ιστορία της Νεοελληνικής Εκπαίδευσης» ενώ παράλληλα διδάσκει και σε μεταπτυχιακά προγράμματα άλλων πανεπιστημίων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Έχει διατελέσει Διευθύνουσα του ΠΜΣ του ΠΤΔΕ, είναι μέλος του ΔΣ της Ελληνικής Εταιρίας Ιστορικών της Εκπαίδευσης (ΕΛΕΙΕ), μέλος του International Standing Conference for the History of Education (ISCHE) και άλλων επιστημονικών εταιρειών. Είναι μέλος της Συντακτικής Επιτροπής 3 ελληνικών επιστημονικών περιοδικών και ενός ξένου περιοδικού Ιστορίας της Εκπαίδευσης. Συμμετείχε σε 63 συνέδρια πανελλήνια και διεθνή. Δημοσίευσε 43 άρθρα σε πρακτικά συνεδρίων , 3 περιλήψεις σε διεθνή συνέδρια. Είναι συγγραφέας 6 μονογραφιών, και 4 βιβλίων σε συνεργασία με άλλους ερευνητές. Συνέγραψε 64 συνολικά άρθρα από τα οποία τα 20 δημοσιεύτηκαν σε συλλογικούς τόμους και τα 44 σε επιστημονικά περιοδικά ελληνικά και ξένα. Ορίστηκε μέλος των συμβουλευτικών επιτροπών 9 διατριβών, επόπτρια 26 μεταπτυχιακών εργασιών έχει πάρει μέρος σε 13 βιβλιοπαρουσιάσεις-διαλέξεις και έχει εκδώσει 2 βιβλιοκρισίες. Τα προσωπικά της ενδιαφέροντα στρέφονται και στη συγγραφή ιστορικών μυθιστορημάτων.

Πρόσφατες δημοσιεύσεις:

S. Iliadou – Tachou, M. Varvounis, A. Orfanou (2013) “Investigating the interaction between education and power: The case of the Principality of Samos (1834-1913)”, International Standing Conference for the History of Education, (ISCHE) 35, “Education and Power: Historical Perspectives”.

S.Iliadou-Tachou, I. Mpetsas ( 2013 )“Children in the maelstrom of the Greek Civil War. Educational and social practices at the beginning of the Cold War”. International Conference Family, School, and Local Societies: Policies and Practices for Children.

S. Iliadou – Tachou and A. Orfanou, (2014). “From the tsarist Russia to Soviet Union: the effects of the civil war in the greek-speaking education”, International Standing Conference for the History of Education, (ISCHE) 36, “Education, War and Peace”.
S. Iliadou-Tachou, P. Pougaridou (2014). Fascist youth education and anti-fascist policies in the context of World War II: The contradiction of the Greek case (1936-1940) ”, International Standing Conference for the History of Education, (ISCHE) 36, “Education, War and Peace”.

S.Iliadou – Tachou, A. Orfanou, (2014). Acculturation as a process of national homogenization: a case study in western Macedonia (1912-1936). Paper proposal at the 11th International Conference for the History Educators International Research Network, (HEIRNET), organized jointly with The Faculty of Arts (University of Ljubljana) and The Historical Association [HA] of Great Britain with theme: “History, Identity, Diversity & Social Cohesion”. Faculty of Arts, University of Ljubljana, Slovenia, 15-17 September 2014.

S.Iliadou – Tachou, A. Orfanou (2014). Negotiating boundaries: Gender and social identities in the ottoman Christian communities; the case of divorces (1647-1923). Mediterranean Journal of Social Sciences, vol. 5, no 22, September 2014.

D. Anastasiou, S. Iliadou-Tachou, A. Xarisi. (2015). The influence of the school hygiene and paedology movement on the early development of special education in Greece, 1900–1940: the leading role of Emmanuel Lambadarios. History of Education. Taylor and Francis (under publication).